Wat zijn de grootste verschillen tussen SEO en SEA?

De begrippen SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising) zijn twee begrippen die onderdeel uit maken van zoekmachine marketing. Iedereen met een eigen website, wil natuurlijk dat deze goed gevonden wordt in de zoekresultaten van Google. Als iemand op zoek is naar bepaalde informatie, en jouw website heeft deze informatie te bieden. Dan wil je vanzelfsprekend dat jouw website hoog wordt getoond bij die bepaalde zoekopdracht zodat de zoeker weet dat jouw website relevant is. Maar, het is heel erg lastig om een toppositie te behalen op zoektermen die voor jou relevant zijn. Dit heeft mede te maken met de concurrentie. Je bent vast niet de enige die antwoord heeft op de vraag van de zoeker. Maar daarnaast zijn er nog veel meer onderdelen die hier een rol bij spelen. Door gebruik van SEO en/of SEA kun je ervoor zorgen dat je positie in de organistische en betaalde resultaten aanzienlijk verbeterd.

Zoekmachine optimalisatie

Je kunt je website optimaliseren voor zoekmachines, door relevante termen en linkjes te gebruiken op en rondom je website. Belangrijk hierbij is dat je gebruik maakt van linkjes en termen die voor jouw website van belang zijn. Verkoop je dameskleding? Dan ga je natuurlijk geen gebruik maken van termen met betrekking tot mannenkleding.

Zoekmachine adverteren

Adverteren in een zoekmachine is ook mogelijk. Je kunt dan voor een bepaald bedrag per klik adverteren op zoektermen die voor jou relevant zijn. Hiermee kun je dus een goede positie behalen in de betaalde resultaten, terwijl zoekmachine optimalisatie juist draait om de organische resultaten. Het verschil hierin is dat de ene variant direct resultaat geeft, en de ander heeft meer tijd nodig. Maar daarnaast zijn er natuurlijk nog veel meer verschillen tussen deze twee varianten van zoekmachine marketing. Zou je hier graag meer informatie over willen? Raadpleeg dan Team Nijhuis. Zij kunnen je hier alles over vertellen.

http://teamnijhuis.com