Hoe krijg ik links naar mijn website?

Iedere online marketeer kent ze wel; de backlinks. Backlinks ontstaan bij linkbuilding en zijn enorm belangrijk voor een goede vindbaarheid van een website. Linkbuilding is een onderdeel van de dienst outreach. Het doel van het linkbuilding is de populariteit van jouw website verhogen. Bij de populariteit gaat het om de domein autoriteit en de pagerank. Als dit verhoogt, krijgt jouw website een beter positie in de zoekresultaten van Google. Dat wil toch iedereen? Maar hoe krijg ik dan deze links naar mijn website? Hieronder worden een aantal voorbeelden en mogelijkheden besproken.

Tegenwoordig
Er is veel veranderd sinds Google bestaat. Hierdoor is het erg belangrijk dat je tegenwoordig alleen de linkbuilding technieken toepast die momenteel nog werken en in de ogen van Google dus waarde toevoegen aan jouw website en de reputatie hiervan. Om hier een helder beeld van te krijgen zijn er do’s en dont’s opgesteld. Deze zijn hieronder te vinden.

Do’s

  • Links afkomstig van social media platformen en berichten

  • Interne links

  • Kwalitatieve backlinks

Dont’s

  • Het kopen van backlinks

  • Links op startpagina’s

  • Het ruilen van links

Dit kan je met mate doen

  • Persberichten publiceren met links

  • Het plaatsen van gastblogs

  • Artikel marketing

Ook erg belangrijk: relevantie
Wanneer de site die naar jouw linkt niks te maken heeft met jouw site, dan vindt Google de link in dit geval ook niet relevant. Het zal in dit geval weinig opleveren. Een link van een website dat gespecialiseerd is in tuinieren naar een website van een tuincentrum is relevant en is dus van toegevoegde waarde. Wanneer een website van tuinieren doorlinkt naar een website van een marketing bureau, dan is dit niet relevant en zal het minder bijdragen aan de ranking.

Anchor tekst
Google wil graag weten wat een bepaalde link naar een andere website vertegenwoordigt. Vaak wordt een link achter een woord of een stuk tekst geplakt. Wanneer de lezer hierp klikt wordt deze doorgestuurd naar de website achter de link. Verder wordt het aangeraden om niet bij elke link dezelfde anchor tekst te gebruiken. Plak de link dus niet elke keer achter hetzelfde wordt of zelfde stuk tekst.

De belangrijkste do’s, dont’s en aspecten van linkbuilding zijn hierboven genoemd. Dit is enkel de basis. Mocht je het interessant vinden en meer informatie willen over linkbuilding of wellicht andere delen van de dienst outreach, neem dan contact op voor een vrijblijvend gesprek met Maxlead.

 

https://www.maxlead.com/diensten/search-engine-optimisation/autoriteit-opbouw/