Een bedrijfsfilm om de kijker te boeien

Wanneer je een goede bedrijfsfilm wilt hebben dan zijn er een paar puntjes waar deze film aan moet voldoen. Een bedrijfsfilm zorgt ervoor dat mensen een goed beeld hebben van de producten en diensten van het bedrijf. Daarnaast is belangrijk dat mensen begrijpen waarom jou bedrijf beter is dan de andere bedrijven of waarom dit bedrijf bijzonder is. Met een goede bedrijfsvideokun je je onderscheiden ten opzichter van de concurrentie. Ook willen mensen vaak geassocieerd worden met een bedrijf dat een mooie bedrijfsfilm heeft. Werknemers zijn trots op hun bedrijf en zullen deze video graag aan anderen laten zien.Maar hoe maak je een goede bedrijfsvideo, en wat moet er in een goede video zitten.

Het is belangrijk om eerst de doelgroep van de video te bepalen.

Voor wie ga je de film maken en welk doeleind heeft de video. Ga na wie je wilt bereiken of dat je misschien nieuwe klanten of collega’s wilt gaan werven. Wanneer dit bepaald is dan ga je de boodschap naar de kijker vormgeven. Ga niet alles wat je over je bedrijf weet vertellen in de bedrijfsfilm, het moet niet onduidelijk worden. Als eigenaar van een mooi bedrijf snappen wij dat je het liefst alles zou willen vertellen over het product of de dienst waar dagelijks mee gewerkt wordt. Echter is het belangrijk om uit te gaan van maximaal 3 boodschappen in de film. Wanneer een bedrijf ervoor zal kiezen om over deze 3 boodschappen heen te gaan dan wordt het erg rommelig en komt de boodschap niet over. Daarnaast zal de film veel te lang worden.

Benoemd daarnaast alleen positieve punten van het bedrijf of product.

Breng enthousiaste collega’s of klanten aan het woord. Dit werkt erg goed en betrouwbaar naar de kijker toe. Maak de vaktaal niet te lastig in de video, dit soort dingen kunnen prima op de site benoemd worden, maar niet in de bedrijfsfilm. De video geeft een weergave van het bedrijf, wanneer mensen meer willen weten zullen deze naar de website gaan. Dus voor impressie kijkt men de bedrijfsvideo, voor meer informatie gaat men naar de website.

Waarom kiest een klant voor uw bedrijf?

Het is belangrijk om daarover na te denken en dit vervolgens in de bedrijfsvideo terug te laten komen. De boodschap dient uniek te zijn en voor uw bedrijf specifiek. Wat zijn de kenwaarden van het bedrijf, en waarom moet je voor dit bedrijf kiezen. Dit zal in de video natuurlijk meegenomen worden en zo goed mogelijk in beeld gebracht worden.

Om de kijker te boeien en betrokken te maken bij de bedrijfsvideo is het belangrijk om emoties mee te nemen in de film. Met emotie bedoel ik vrolijke mensen en spontane personen aan het woord. Zo zorg je er met de film voor dat de kijker wil blijven kijken. Het moet een plezier zijn om naar de video te kijken, en het moet plezier uitstralen om bij dit bedrijf te mogen werken. Door deze punten zal een kijker overtuigt raken van het bedrijf en zo heeft u een goede indruk bij misschien wel een potentiele klant achtergelaten.

http://www.companyfilms.nl