De vindbaarheid van je website verbeteren

 

Klinkt de volgende situatie je bekend in de oren? Je bent onlangs een nieuwe onderneming gestart en je hebt flink geïnvesteerd in een nieuwe website om nieuwe klanten binnen te krijgen. De website ziet er fantastisch uit en je hebt al je diensten voorzien van uitgebreide beschrijvingen om je klanten te overtuigen waarom ze voor jou moeten kiezen. Echter is er één klein probleempje: er komen nauwelijks bezoekers op je website!

Vindbaarheid van je website vergroten in zoekmachines

Tegenwoordig gaat vrijwel al het verkeer op het internet via zoekmachines. Google is hier het bekendste voorbeeld van. Wanneer je op zoek bent naar een bepaalde dienst of product typ jij dit hier in en krijg je een mooie lijst met handige sites. Vrijwel alle zoekopdrachten resulteren in een klik op één van de bovenste drie zoekresultaten. Het is dus doel om hier tussen te komen.

Echter is dit gemakkelijker gezegd dan gedaan. Veel mensen dat het voldoende is om een goede website en een goed product te hebben. Echter is dit een misvatting. Er spelen namelijk nog een aantal andere belangrijke factoren mee waar je rekening mee dient te houden als je wilt dat jouw site goed gaat scoren.

Linkbuilden

Eén van de belangrijkste punten om in te investeren is in linkbuilden. Dit is het verkrijgen van links vanaf andere sites naar die van jou. Door middel van deze links ziet Google dat jouw site waarde levert en dus relevant is voor haar gebruikers. Linkbuilden is een ingewikkelde taak en we raden je daarom aan om dit uit te besteden aan professionals. Deze weten waar ze op moeten letten en zorgen ervoor dat je een sterk linkprofiel opbouwt.

Gebruikerservaring

Daarnaast zien we dat het ook steeds belangrijker wordt dat bezoekers van jouw website krijgen waar ze voor gekomen zijn. Google kan namelijk zien hoe lang mensen gemiddeld op een bepaalde pagina zitten en wat voor acties ze daar uitvoeren. Kort gezegd kun je er dus vanuit gaan dat iemand die lang op jouw pagina blijft geïnteresseerd is in wat je te bieden hebt en dus tevreden is. Hoe meer tevreden websitebezoekers, hoe beter jouw site aansluit om bepaalde zoektermen.