De grootste verschillen tussen SEO en SEA

In de wereld van online marketing onderscheidt men twee verschillende varianten van zoekmachine optimalisatie, namelijk SEO en SEA. De term SEO staat voor zoekmachine optimalisatie en de term SEA staat voor Search Engine Advertising oftewel zoekmachine adverteren. Beide hebben ze hetzelfde doel: websites goed vindbaar maken in de zoekresultaten van Google. Maar beide hebben ze een andere aanpak nodig en het resultaat za op een andere manier worden bereikt. Ben je benieuwd welke van de twee varianten de meeste voordelen/nadelen heeft? Lees dan zeker nog even verder. In de volgende alinea’s lees je de grootste verschillen tussen search engine optimization en search engine advertising.

Kenmerken van SEO

–       Gratis

–       Organische zoekresultaten

–       Alogritmes

–       Lang termijn

Kenmerken van SEA

–       Betaalde zoekresultaten

–       Toppositie

–       Direct resultaat

Welke variant is het meest effectief?

Er is geen unaniem antwoord op deze vraag. Iedereen heeft een andere mening over SEO en SEA en voor de een is zoekmachine optimalisatie de perfecte uitkomst, terwijl de ander zweert bij SEA. Het is daarom erg lastig om een keuze te maken tussen beide voordat je uitgebreid hebt onderzocht waar nog kansen liggen en waar je het beste op kunt inspelen. Vergelijk de voordelen en nadelen van SEO en SEA met elkaar en bepaal zo welke variant voor jou het meest effectief is. Misschien is een combinatie van beide juist wel ideaal. Vind je het lastig om zelf in te schatten welke variant voor jou het meeste kan opleveren? Dan is het misschien verstandig om een expert op het gebied van online marketing te raadplegen. Deze persoon kan je vertellen hoe nu verder. Zo weet je zeker dat je online marketing ook daadwerkelijk iets gaat opleveren. Het zou jammer zijn als er veel tijd en werk in gaat zitten maar dat het niet effectief is.

https://www.teamnijhuis.com/